یادداشت

استاندارد دوگانه‌ی «سینمارپی»

رپ فارس بعد از تربیت افرادی صاحب نظر در سیاست٬ اقتصاد٬ تاریخ٬ ادبیات و همه چیز نهایتاً توانست افرادی را پرورش دهد که به کف‌بینی٬ فالگیری و پیش‌گویی کاملاً مسلط باشند. «نیت‌خوانی» هدیه‌ی جدید رپ فارس به جامعه‌اش است! عده‌ای از مخاطبین با شکستن تمام مرسومات راجع به قرارداد٬ صاحب امتیاز نمایش٬ حق کپی‌رایت و…. مصرّند که خیر برای من مهم نیست که اشکان خطیبی به عنوان بازیگر طبق قرارداد میزان دست‌مزدش قبل از اجرا کاملاً مشخص شده و این‌که تبلیغ می‌کند حتماً منافع مالی‌اش دخیل است! و یا با مطرح کردن کپی رایت وقتی کمتر از سی‌ثانیه از اثر استفاده شده عملاً دست خود را به هیچ بند می‌کنند. این مسئله که ما از تمام پتانسیلمان استفاده کنیم تا ثابت کنیم اشکان خطیبی از بر زبان آوردن چند بیت رپ در فضای غیرکاری و دعوت برای‌ حضور در نمایشی که در آن بازیگر است می‌خواهد بهره‌برداری مالی بکند مقداری غیر عادی است٬ تنفری که از رپکنی که آن نمایش را همراهی می‌کرد وجود دارد رسماً باعث شده‌است ما از اتهام زنی هیچ ترسی نداشته باشیم و برای تخریب آن نمایش تمام تلاشمان را به کار ببندیم و اخلاقیات را زیر پا بگذاریم!
آن جایی که در تیتراژ «نیش‌زنبور» عطاران «خشایار-ای‌وای» را کاور می‌کرد یا در ضبط صوت ماشین «تیغ‌زن» «زدبازی-مال هم بودیم» پلی می‌شد یا وقتی در «مرهم» «طناز طباطبایی» «بهرام-دلنوشت» را می‌خواند و ما تیکه‌تیکه این ویدیوها را جدا می‌کردیم و با افتخار آپلود میکردیم و از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدیم که احتمالاً سینما بتواند مارا به عنوان چیزی که وجود دارد و «تماماً شیطان پرستی نیست» معرفی کند٬ خوشحال بودیم که سینما یک برخورد عادی و خاکستری و گاهاً سفید با رپ دارد وقتی موسیقی متن‌ها و دیالوگ‌هایی که دوست داشتیم استفاده می‌کردیم و صدای یک‌نفر از اهالی سینما هم درنیامد وقتی با دهانی باز سروش هیچکس را در فیلم «کسی از گربه‌های ایرانی خبر ندارد» دنبال می‌کردیم و تک‌تک دیالوگ‌هایش را حفظ می‌کردیم احتمالاً نمی‌دانستیم قرار است بعدها این‌گونه بی‌رحمانه و ناحق به یکی از اهالی سینما حمله کنیم صرفاً به این خاطر که از ح.ص خوشمان نمی‌آید.آن‌ موقع که رپ‌فارس تنها بود٬ حامی‌ای نداشت و محبوبیت کمی نزد مردم داشت افرادی از اهالی سینما مارا رها نکردند شاید خیلی صحیح نباشد حالا که دارای محبوبیت است برای آن‌ها گردن‌کشی کنیم.
انتقاد سروش هیچکس به نظر به‌جا‌ و قاطع بود او به عنوان مؤلف توضیحات می‌خواست اما فضای ملتهبی که توسط رسانه‌ها و مخاطبین ایجاد شده‌است ائم از فحش‌های همیشگی و بدبینی‌های که نسبت به هنر‌های دیگر در حال گسترش‌است اول از هر چیزی به بدنه‌ی خود رپ فارس ضربه می‌زند.
حتی با قبول این‌که نیت بدی پشت این‌کار بوده‌است آن‌قدر که من به عنوان دانشجو‌ی سینما می‌دانم ظاهراً این استفاده نقض کپی‌رایت هم نمی‌باشد(گرچه ممکن است ناشی از اطلاعات کم بنده باشد پس اگر قانونی وجود دارد که فکر می‌کنید نقض شده حتماً بنده را در جریان بگذارید) و این‌که ما با در نظر نگرفتن نقش دقیق هر شخص در یک اجرا معتقدیم بازیگر با تبلیغ می‌خواهد درصد بگیرد و هیچ اعتباری برای نفس نمایش قائل نیستیم خودش همان دلیلیست که نشان می‌دهد ما باید هم بیشتر اجرا ببینیم و هم راجع به تئاتر بیشتر بخوانیم!
(عکس پیوست شده اختصاصی نمی‌باشد)
نویسنده : حمید

10 نظر

اینجا کلیک کنید تا نظرتان ارسال شود

  • اينجانب صرفا از ديدگاه يك مخاطب رپ فارسي كه ١١ سال است مخاطب اين موسيقي است اظهار نظر مي نمايم و در حوزه سينما و تئاتر علمي ندارم
    اما شايد از منظري ديگر نگاه خاكستري و بعضا سفيد سينما را شما به عنوان لطف انها در حق رپ فارسي در نظر گرفته ايد
    اما بعد از شوك و بعد از جريان دستگيري هاي پيش آمده ( فكر كنم سال ٨٦ يا ٨٧ ) رپ فارسي به طور كل هرگونه حمايتي رو فراموش كرد
    و در واقع ديگر قيد اين داستانها را زد
    اينكه اهل سينما يك سكانس يك اهنگ رپ رو در فيلمشان گزاشتند لطف نبوده و اشتياق ما در اپلود كردن و نشر اين ويديوها اين بوده كه بگيم ما انقدر جريان بزرگ و محكمي شديم كه خودشان ما را مي بينند

    راجع به اين تئاتر هم به نظر اينجانب اگر از هيچكس اجازه گرفته ميشد ،
    هيچ اشكالي نبود
    نبايد غافل شد كه الان اعتبار هنرمندان رپ فارسي و افراد اين حوزه به قدري بالا رفته كه مثبت يا منفي در بسياري حوزه ها قابل خرج شدن است
    نمي توان كتمان كرد كه عده بسياري به خاطر ساعي به نمايش هملت رفتند
    پس الان استفاده از اين اعتبار صرفا لطف ان بازيگر را نمي رساند
    هرچند شايد هم از سر لطف و محبت بوده كه اي كاش با اجازه مي بود

    در اخر هم همه مي دانيم كه فحاشي كردن از زشت ترين و زننده ترين كارهايي است كه متاسفانه مخاطبان رپ فارسي به خاط معضل تعصب مرتكب ان مي شوند
    با سپاس

    • درود
      بنده هیچگاه از لطف اسمی به میان نیاوردم «حمایت» واژه‌ای بود که استفاده کردم آن هم نه به این معنا که سینما به عنوان هنری متعالی و ناب هنری دیگر را (رپ) پدری کرده است. منظور دقیقاً حمایتی بود که طرفین در جامعه می‌توانند متقابلاً انجام دهند..
      این‌که رپ‌فارس بعد از شوک قید این داستان‌ها را زد را متوجه نمی‌شوم منظورتان دقیقاً چیست یعنی این حمایت برایمان اهمیتی ندارد؟ ما فرض می‌گیریم اصلاً حمایتی وجود ندارد و فقط واقعیتی وجود دارد همین که در سینما واقعیتی گفته شود که در جای دیگری گفته نمی‌شود آیا نمی‌تواند باعث شود که این احترام و حمایت متقابل شود؟
      آیا رپ فارس این اجازه را می‌گیرد؟ آیا هیچوقت رپ فارسی به این فکر کرده‌است که اجازه‌ای بگیرد؟ ما بر مبنای اعتراض تا چه سطح می‌خواهیم اخلاقیات را حذف کنیم و استانداردهای یک‌طرفه به وجود آوریم لااقل اشکان خطیبی گفت سعی کرده است اجازه بگیرد. اگر بحث اخلاق را مطرح می‌کنید که با بداخلاقی و نیت یک انسان را بد جلوه دادن آیا می‌توان به آن بداخلاقی خرده‌ای گرفت؟ اگر اخلاقیات حکم می‌کند که باید اجازه گرفت که اصلاً پس چرا کل رپ فارس اجازه نمی‌گیرد؟ که احتمالاً دل گوگوش و امثالهم از این حجم از سمپل‌های بی‌اجازه خون است. اگر کپی‌رایت مطرح می‌شود نه به این خاطر که بگوییم اشکان خطیبی خبطی نکرده‌است به این خاطر که اعتراض‌ها به خطیبی به‌خاطر کپی‌رایت بوده است!
      قبول در متن هم اشاره شده که الان رپ‌فارسی از محبوبیت بیشتری برخوردار است و به قول شما پتانسیلی دارد اصلاً به همین دلیل نباید شروع به دهن کجی کند چون آن موقع که برخوردار نبود مگر اهالی هنرهای دیگر دهن‌کجی کردند؟
      مگر ساعی را در نمایش هملت گروگان گرفته‌اند؟ چرا سعی کنیم همه‌ی اعتبارات یک اجرا را منحصر به رپ فارس کنیم؟ شما اصلاً می‌دانی نمایش‌های آرش دادگر چقدر مخاطب دارد؟ اصلاً خبر دارید که یک عده‌ای هم می‌روند تئاتر ببینند؟ اعتبار همه چیز را به رپ متصل کنیم؟ چرا؟ چون من رپ گوش می‌دهم؟!

      • اصلا بياييد حتي اسم حمايت رو هم نزاريم ، نمي خوام راديكال برخورد كنم اما حالا كه رپ فارسي براي خودش با اين همه تلاش كسي شده است و اسم و رسم خودش را به لطف فضاي مجازي به همه نشان داده است نيازي به حمايت نيست ، منظورم را راديكال برداشت نكنيد ، منظورم اين است كه انكوقع ها كه حمايت مي خواست حمايتي نديد،

        بحث ما سر متقابل بودن نيست ، اين همه ديديم كه در اثار مختلف رپر ها و اهنگسازان اداي دين و تقدير شده از ساير هنرمندان به عناوين مختلف ، پس رپ فارسي در اين تقابل كم كاري نكرده است به نظر من ،

        قطعا پيدا كردن هيچكس براي خطيبي اسانتر است تا اينكه يك ادم عادي به دنبال ان باشد ،
        من نمي گويم خطيبي كار بدي كرده است اما اگر بحث حمايت است اين همه رپر چرا ح.ص
        بحث سليقه نيست
        بلكه با يك نگاه ساده مي توان ديد كه ح.ص توسط فعالان اين حوزه در چه جايگاهيي قرار دارد
        حقيقتا رپر با استعداد و كم خاشيه و كار درست كم نداريم ،

        بعد هم براي ديددن تئاتر پول مي دهيم اما براي گوش دادن به اهنگ سمپل شده مگه پول مي دهيم ؟
        در بهترين سايت هاي خريد بيت هم قابليت دانلود وجود دارد و فقط نوشته اگر از اين بيت استفاده تجاري مي كنيد بيايد و پول بدهيد و ان بيت را بدون تگ رو داشته باشيد

        من و شما اصلا هيچ ، مهم تر اين است كه صاحب اثر ( هيچكس ) گويا راضي نبوده است حالا به هر دليلي

        اهالي ساير هنر ها دهن كجي نكردند ؟
        يا يادتان نيست و يا الكي سفيد نمايي مي كنيد قربان
        از لس انجلسي تا پاپ خوان مجوز دار براي رپ فارسي مقاله ها نوشتند كه مبتذل است و بدون محتوي
        به اخرين البوم امير انفجار گوش دهيد مستنداتش هست

        به هيچ عنوان كسي نگفته كه ساعي همه را به سالن اورد
        اصلا داشتم ميگفتم كه ساعي بهترين كار را كرد

        همانطور كه در همايش اشتباه ما توسط جناب دكتر مطرح شد
        رپ فارسي در امد زايي نداشته و همه ي اعتبارش شده فضاي مجازي و اعتبار غير مالي
        حال اين كه اين اعتبار غير مالي كجا خرج شود بسيار مهم است
        و ساعي بهترين كار را كرد
        از ١٠٠٪‏ افرادي كه رفتند شايد ١٠٪‏ به خاطر ساعي بود
        و يعني يك رپر ادم هاي بسياري را اورده تا نمايش هملت ببينند هرچقدر هم پول توش باشه نوش جون خودش و همه ي دست اندكاران
        چه كاري بهتر از دعوت مردم توسط يه هنرمند از حوزه ديگري به اين خوزه براي نمايش همات و بالابردن سطح فرهنگي مخاطبان
        در ازربتاط با تئاتر اين راه را بهتر مي دانم تا راه خل خطيبي

        نهايتا اگر هركسي از مخاطبان رپ فارسي توهين مرده از نظر من بي نهايت كارش اشتباه بوده
        توهين به نيچ عنوان قابل قبول نيست

      • در رابطه با پاراگراف آخر شما عرض میکنم ؛ بله!اهالی هنر های دیگه دهان کجی کردند،بسیار هم کردند.بدهی ست که جامعه ی رپ فارسی از حجوم آنهمه سنگ اندازی و تخریب به خشم آمد،اما رپ راه پیشرفت را دنبال کرد.بزرگ شد و حالا حرفی برای زدن دارد و قدرت دفاع کردن از حیثیت و حق خود را.ولی مسلما نه با فحش و پرخاشگری.
        امروز مخاطب به این دانش رسیده که سوءاستفاده گر را بشناسد.انتخاب ح.ص مضحک بود.چون حقیقتا در جامعه ی رپ اعتبار زیادی ندارد.این انتخاب ظاهرا از روی تعداد فالوور بوده!
        ما اعتبار همه چیز رو به رپ گره نمیزنیم.ولی خواهشا شما هم نادیده نگیرید!نمیشود گفت حضور ساعی در هملت تهران بی تاثیر بوده.واضح است اگر تصویر رپر بزرگی برای چند دقیقه هم روی پرده برود سینما دوباره صف های طولانی را به خود میبیند!
        بله!من خبر دارم که عده ی کثیری هم میروند تءاتر میبینند،ولی آیا شما خبر دارید که قلمتان پرخاشگر است؟اصلا چرا هنر ها را به تقابل در می آورید؟

  • تیغ‌زن ۸۷
    نیش‌زنبور ۸۸
    مرهم ۸۹
    اکران شده اند
    این‌که برخی از خواننده‌های پاپ لس‌آنجلسی٬ مستند تلویزیونی شوک و برخی افراد معلوم‌الحال پاپ مجوزدار ایران چیزی گفته‌اند احتمالاً چندان مربوط به هنر نمی‌شود و این‌که بتوانیم از کلام و آثار این‌گونه افراد چیزی مرتبط به هنر پیدا کنیم احتمالاً از سخت‌ترین کارهای دنیاست!
    این‌که شما در بحث کپی‌رایت قانونی را نیاورید که نقض شده باشد (که یک بحث اقتصادی‌است) و اخلاقیات را مطرح کردید (بهتر است اجازه می‌گرفت) اما در بحث سمپلینگ مطرح می‌کنید که اگر به مقاصد تجاری نباشد اشکالی ندارد حقیقتاً اعجاب آور است و در ارتباط با تیتر این نوشته هم هست «استاندارد دوگانه» !
    منظور من از حمایت و احترام که در نهایت به «اصلاً واقعیت» ختم شد «که شما بی‌توجه به معنایی که من استفاده کردم دوباره تفسیر به رای کردید و از معانی دیگر آن کلمه بهره جستید» راجع به بازخوانی چند بیت رپ توسط خطیبی بود حضور ح.ص بحث دیگری‌است من هم با آن مخالفم. ولی حرفم این است دقیقاً با آن چیزی که مخالفیم مخالفت کنیم چرا به جان یک بازیگر و یک نمایش می‌افتیم؟!
    این نوشته دقیقاً واکنشی‌ به پرخاشگری در اظهار نظرهای برخی مخاطبان و رسانه‌هاست و هدف من هم در کامنت و هم در متن مشخص بود! انتقادی بر نیت‌خوانی برخی مخاطبان و رسانه‌ها انتقادی بر عدم احترام متقابل بین رپ و هنرهای دیگر٬ یاد‌آوری اخلاقیات! فکر می‌کنم شما قلم تندتری داشته باشید چون راجع به رپ بسیار کادره سخن می‌گویید.
    این‌که عده‌ای وجود دارند که سوء استفاده گر را تشخیص می‌دهند باعث می‌شود ترک ۱۰ از چهارمین آلبوم استدیویی توپاک را به شما معرفی کنم به همراه فیلمی به نام شکار محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی توماس وینتربرگ قطعه‌ی توپاک که بسیار معروف است و اسمش گویاست و در فیلم وینتربرگ هم عده‌ای فراقانونی سعی‌ می‌کنند سوءاستفاده گر را تشخیص دهند. ضمناً افراد دیگری هم هستند که می‌توانند نیت‌خوانی کنند که عمدتاً جامعه‌ی جهانی آن‌ها را در رده گروهک‌های تروریستی قرار می‌دهد.

    • وقتي صحبت از جامعه ي هنري مي شود ديگر كاري نداريم فلان كس هنرمند است يا خير ، موضوع نگاه ساير حوزه هاي فعال هنري به رپ فارسي بود و افرادي كه براي خود طرفدار دارند و فعالند و معروف
      پس بهتر است الكي بحث دهن كجي را سفيد نمايي نكنيم

      در ارتباط با اين دوگانگي به نظرم دليلي براي منحرف كردن موضوع نيست
      خيلي ساده است
      شما در ساخت قطعه اي سمپل مي كنيد و از محل اينكار درامدزايي نداريد
      اما در جايي ار نام هنرمندي استفاده مي شود و منجر به درامزايي مي شود پس حال حداقل كار اين است كه به ان هنرمند بگوييم و اجازه بگيريم
      ساده به نظر مي رسد اين مقايسه

      متوجه نم شوم ، مساله ح.ص اصلا نياز به مخالفت ندارد ، صرفا به ما نشان مي دهد كه اگر نظر شما اين است كار خطيبي حمايت است از نظر من زياد اينگونه نيست زيرا كه جايگاه ح.ص براي فعالان اين حوزه به وضوح مشخص است

      عرض كردم كه به جان يك نفر افتادن و فحاشي بسيار ناپسند است و بايد برسيم به روزي كه شاهد اين مسائل نباشيم و از تذكر سما نسبت به اين مساله در اين مقاله سپاسگزارم

      هنوز هم شخصا نميگويم ١٠٠٪‏ كار خطيبي استباه است .، اصلا من كه صاحب اثر نبودم
      صرفا به خودم ميگويم چرا وقتي رپ فارسي دست خالي بود بقيه به كمك نيامدند و حال چرا اينگونه و چرا با ح.ص ؟؟

      ولي بازهم شايد همينكه به فكر بودند كافي باشد و نياز به اين همه كالبد شكافي نباشد
      نمي دانم …

  • درواقع من به پاراگراف آخر کامنت اول شما واکنش نشان دادم.
    وگرنه این اتفاق نظر وجود دارد که به جان این و آن افتادن بیهوده است.
    در رابطه با مقایسه ای که بین فیلم شکار و این اتفاق اخیر انجام دادید تا میزان خطرناک بودن “نیت خوانی” را بیان کنید،موافق نیستم.
    چرا که هم موضوع فیلم بسیار حساسیت برانگیزتر است،هم افراد آن شهر (دهکده) علم کافی برای برخورد با مشکل را ندارند،هم کودکان مداوم علیه لوکاس شهادت دروغ میدهند.
    اما در عوض در این ماجرای اخیر واضح است که کسی که آقای ح.ص رو انتخاب کرده به فکر سود و منافع شخصی بوده.این معامله ای نیست که برای رپ هم سودآور باشد.این کار سوء استفاده از اسم رپ است(کاری باشخص اشکان خطیبی ندارم).فهمیدن این موضوع علم غیب نمیخواهد!
    نمیخواهم بحث را منحرف کنم اما اگر کسی به امیر مقصودلو بگوید سوء استفاده گر،به نظر شما نیت خوانی کرده؟
    به علاوه اینکه به نظرم نیت خوانی وقتی خطرناک است که مردم بخواهند خودشان دست به مجازات بزنند.

  • فارغ از هر بحثی،بار علمی و فرهنگی رسانه ی شما،مخاطب را به جوشش می اندازد.کمال سپاس و قدردانی را از رسانه ی گرامی دارم.به امید موفقیت روزافزون شما سروران گرامی و جامعه ی رپ فارسی.

  • سپاس به خاطر این‌که نظرتو با ما اشتراک میگذاری به نظرم اگر چیزی مانند این سوال و جواب که ما در حال حاضر داریم بیشتر بشه شرایط رپ فارسی خصوصاً برای طرفدارای قدیمی‌ترش مطلوب تر خواهد شد و بابت آخرین کامنت بگم لطف شمارو میرسونه حضور مخاطب های فهیمی مثل شماست که باعث استمرار فعالیت ما میشه منم برا شما آرزوی موفقیت می‌کنم
    پاسخ شما کاملاً صحیح بود بله این‌که به نظر من افرادی در داخل دایره‌ی هنر نمی‌گنجند باعث نمی‌شود که آن‌ها هنرمند محسوب نشوند اما من هم صرفاً داشتم تشریح می‌کردم که منظورم از اهالی هنر چه بوده‌است و قصدم به هیچ‌وجه آن چه شما «سفیدنمایی» یاد کردید نبود از دید بنده عمده‌ی افرادی که با رپ مخالفت کردند خصوصاً از حوزه‌های مربوط به هنر به صورت اتفاقی خودشان چندان دارای خلاقیت هنری نمی‌باشند و اگر ما هنر را به زیبایی می‌شناسیم این افراد سال‌ها از این شناخت دورند گرچه بنده علاقه‌ای به جنرالیزه کردن ندارم اما به نظرم این چیزیست که تا به حال وجود داشته وگرنه افرادی که به جای مخالفت به نقدهای منصفانه پرداخته‌اند برای بنده عزیز هستند منظور من از ناهنرمندان همان بهنام ها و مجید هایی است که می‌شناسید..
    و اما راجع به مباحث مالی و اخلاقی به نظر بنده تشخیص این‌که آیا استفاده شود یا نشود با صاحب نظر است و اخلاقیات حکم می‌کند اجازه گرفته‌شود چه محل در‌آمد باشند چه نباشند اما در نظر داشته‌باشید یکی دیگر از اهداف این نوشته این بود که بگوید خطیبی هم درآمدی از فروش بلیط ندارد موارد استثنایی وجود دارد راجع به بازیگرانی خاص در شرایطی خاص که آن‌ها قرارداد را طوری می‌بندند که از فروش بلیط درآمد کسب کنند و این‌که ما مطرح می‌کنیم ایشان هم اینگونه قرارداد بسته‌اند در فضای هنری چندان جلوه‌ی خوبی ندارد و خود می‌تواند به نوعی اتهام دیگری باشد.
    راجع به حمایت٬ من حضور ح.ص را از بازخوانی اشعار سروش تفکیک میکنم می‌گویم آن بازخوانی احتمالاً احترام بوده اما راجع به ح.ص همچین نظری ندارم فکر می‌کنم یا شخص اشتباهی را انتخاب کرده‌اند با توجه به این‌که متاسفانه طرفداران زیادی دارد یا مقاصد تجاری در میان بوده‌است گرچه باز هم قضاوتی نمی‌کنم
    فیلم‌هایی که در متن نام برده بودم با سال اکران درج کردم که بگویم آن سال‌ها هم افرادی از سینما٬ رپ را به عنوان واقعیتی در جامعه پذیرفته بودند و در کارهایشان استفاده می‌کردند این‌که شخصِ خطیبی دیر به فکر حمایت افتاده است بحث دیگری است اما سینمای مستقل به نظر من بارها از رپ به عنوان واقعیت استفاده کرده است و این‌که اکثر این فیلم‌ها تولیدات سینمای مستقل است (قبادی٬ داوودنژاد و…..) باعث می‌شود برداشت کلی‌ام این نباشد که صرفاً برای مقاصد تجاری خودشان استفاده کرده‌اند ضمن این‌که با احتساب پیش تولید فیلم‌ها که طرح فیلمنامه در آن زده شده به یکی دو سال عقب تر می‌رسیم که در آن سال‌ها می‌توانم بگویم حتی شناخت از رپ و تولیدات رپ آنقدر کم بوده که «سوء استفاده برای جذب مخاطب» احتمالاً به طور کلی ملغاست.
    راجع به این‌که وارد عمل شویم باید بگویم فحش٬ توهین و اتهام زنی خودشان هم آزار کلامی محسوب می‌شوند و ما رسماً وارد عمل شده‌ایم اینطور نیست که حتماً بخواهیم آزار جسمی به او برسانیم راجع به امیر.ت اما یک نکته وجود دارد اگر ما بخواهیم ایشان را قضاوت کنیم با توجه به سابقه‌ی این فرد که احتمالاً از گرایشش به شیشوهشت شروع می‌شود تا همین امروز با احتساب پست‌های ایشان احتمالاً صدها علت و سند و مدرک وجود دارد که او را منفی قضاوت کنیم اما……..